Reklamacja powinna być zgłoszona do Oki, zgodnie ze standardową procedurą napraw gwarancyjnych, na bezpłatny numer infolinii:
z telefonu stacjonarnego - 0800 12 00 66
z telefonu komórkowego – 22 339 60 16
Zgłoszenia są przyjmowane w dni robocze (poniedziałek – piątek) w godzinach 9-13 oraz 14-17.
Proszę o przygotowanie:
1. nazwy urządzenia
2. numeru seryjnego urządzenia
3. daty zakupu
4. objawów uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy.
Przyjęte zlecenie jest automatycznie przekazywane do autoryzowanego punktu serwisowego.
W zależności od modelu urządzenia firmy OKI, gwarancja sprawowana jest:
24 godziny dla napraw typu On-site
Naprawa w miejscu instalacji urządzenia realizowana jest w dniach roboczych w ciągu 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia przez pracownika infolinii OKI. Zgłoszenia przyjęte po godz.15 będą traktowane jako zgłoszenie przyjęte następnego dnia o godz. 9
W przypadku niemożności naprawy urządzenia w podanym powyżej czasie, zostanie Państwu zainstalowany sprzęt zastępczy o zbliżonych parametrach.
72 godziny dla napraw typu Standard (w punkcie serwisowym)
Reklamujący powinien na własny koszt dostarczyć urządzenie w oryginalnym opakowaniu fabrycznym. W razie braku opakowania fabrycznego, ryzyko uszkodzenia sprzętu w czasie transportu do – i z Punktu Serwisowego ponosi reklamujący. Autoryzowany Punkt Serwisowy może w tym przypadku odmówić bezpłatnego odesłania naprawionego urządzenia.
Naprawione urządzenie zostanie odesłane bezpłatnie pod wskazany adres.
Gwarancją nie są objęte:
naprawy urządzeń, w których stwierdzono:
- stosowanie materiałów eksploatacyjnych innych, niż produkowanych przez OKI
- niewłaściwą obsługę lub eksploatację niezgodną z przeznaczeniem (np. intensywność eksploatacji niezgodną z zaleceniem producenta),
- działania siły wyższej (pożar, powódź, wyładowanie atmosferyczne, itp.),
- uszkodzenia mechaniczne produktu i wywołane nimi wady,
- dokonywanie napraw przez inne osoby niż Autoryzowane Punkty Serwisowe,
- współpracę z akcesoriami innymi, niż oryginalne akcesoria OKI (interfejsy, podajniki, rozszerzenia pamięci, itp.),
- brak okresowej konserwacji,
- urządzenia, których numery seryjne w jakikolwiek sposób zmieniono, zamazano lub zatarto,
- urządzenia, w których dokonano zmiany podzespołów z innych urządzeń,
- urządzenia, w których dokonano przeróbek lub dostrojeń.
UWAGA:
Drukarki i faksy muszą być poddawane okresowej konserwacji przynajmniej dwa razy w roku.